Vårt namn speglar vår målsättning
Namnet Bredablick, eller Breidablick, härstammar från den nordiska mytologin och var namnet på guden Balders boning – vida omtalad som det fagraste av ställen där klokhet och prydlighet rådde. Ett namn som återspeglar Bredablickgruppens målsättning:
Att genom smart och effektiva tjänster inom facility services och förvaltning skapa en välorganiserad och trivsam miljö som ger våra kunder optimala förutsättningar för att kunna fokusera på sin kärnverksamhet.
Bredablick grundades i Malmö 2009. Verksamheten startade i huset Breidablick på Linnégatan i Limhamn. Sedan dess har vi växt explosionsartat. Vi har utvecklat och finslipat både vår organisation och vårt tjänsteutbud. Att vi kan erbjuda allt ifrån lokalvård, receptionisttjänster och fruktleveranser till underhållsplanering och byggprojektledning gör oss helt unika i facilitybranschen.
Idag har Bredablick kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg, Karlstad, Helsingborg och Täby. Tillsammans är vi ca 600 anställda som representerar Bredablickgruppen runt om i landet.
Korta fakta
Kontor
Malmö (HK), Stockholm, Göteborg, Karlstad och Helsingborg.
ISO-certifiering
ISO-certifierade
(ISO 9001 och ISO 14001).
Kollektivavtal
Vi är kollektivavtalsanslutna. För våra lokalvårdare är vi med i Kollektivavtal Serviceentreprenad, Almega.
Miljöfokus
Det är viktigt för oss att bidra till en hållbar miljö, därför finns miljöperspektivet med i allt vi gör.
Egen personal
Vi strävar efter egen personal i alla led, vilket vi idag har inom lokalvård.
Internutbildning
Bredablick Academy säkerställer att vår personal har rätt kompetens, och ger möjlighet till utveckling.
”Vi utmanar konstant oss själva i att bli skarpare och starkare tillsammans, samtidigt som vi tar branschen till nya nivåer”
– Johan Gustafsson
Verksamhetschef Produktion
Bredablick Facility Services
Så mycket mer än bara facility management och service
Vi ingår i Bredablickgruppen, och kan därför erbjuda så mycket mer än våra kollegor i facilitybranschen. Bredablick Förvaltning erbjuder teknisk och ekonomisk fastighetsförvaltning. Våra energiexperter på Memab kan bland annat hjälpa er att kartlägga er energiförbrukning och sänka era energikostnader.
Tillsammans har vi en heltäckande kompetens som är helt unik. Eftersom bolagen arbetar i nära symbios med varandra kan vi erbjuda gränsöverskridande tjänster, vilket ger oss en oslagbar bredd.
- Vi driftar och förvaltar er fastighet.
- Vi hjälper er med systematiskt brandskyddsarbete, radonkontroll, energieffektivisering och energideklarationer.
Vi använder miljövänliga produkter och metoder.
Det är viktigt för oss att bidra till en hållbar miljö, och vi gör det genom ett långsiktigt arbete med att minska miljöbelastningen.
- Vi tar hänsyn till miljön i schemaläggning av våra medarbetare.
- Vi utvecklar våra tjänster med ett miljöfokus.
- Vi minimerar vårt utnyttjande av energi-, vatten och andra miljöresurser.
- Källsortering och återvinning är en självklarhet såväl internt som hos våra kunder.
- Vi marknadsför aktivt kemikaliefria rengöringsmetoder
Personalporträtt – SUZANNA DIMITRIJEVIC
”Min roll är att se till att allt flyter på varje arbetsställe jag ansvarar för.”
Vi vill vara förstahandsvalet när det kommer till facility management och services – både för kunder och medarbetare!
För att lyckas med vår vision måste vi både leverera med hög kvalitet och värna om våra medarbetare. Våra målsättningar är höga, och vi uppnår dem genom väl inarbetade och dokumenterade metoder och rutiner, utbildning, arbete med företagskultur och värderingar samt regelbunden dialog med både kunder och personal.
Vi är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001.
Vårt jobb är att se helheten och hjälpa er
att identifiera er verksamhets behov.
Tillsammans med er tar vi fram ett upplägg med
anpassade tjänster och säkerställer att vi hittar
de bästa lösningarna för just er verksamhet.
Facility services med ett engagemang utöver det vanliga
Att vara kund hos oss innebär att få uppleva ett engagemang utöver det vanliga. Vi har en kontinuerlig kommunikation med våra kunder – vilket vi är fullständigt övertygade om är nyckeln till långsiktiga och välfungerande samarbeten. Personlig dialog, flexibilitet och snabb respons är självklarheter för oss.
Vårt arbetssätt bygger på ett nära samarbete med kunder och leverantörer. Med total transparens utformar vi våra tjänster utifrån varje kunds specifika behov. Som en etablerad aktör är vi väl förtrogna med de utmaningar som kommer med såväl verksamhetsdrift som fastighetsägande. Vår lyhördhet och förmåga till nytänkande i kombination med våra specialistkompetenser gör att vi alltid kan hitta den bästa lösningen för varje enskild kund.
Vi är Team Bredablick! Bredablick Facility Services är ett samspelt lag där alla är nyckelspelare.
För att kunna uppfylla våra höga målsättningar behöver vi branschens bästa medarbetare. Det åstadkommer vi genom att säkerställa att Bredablick Facility Services är en arbetsgivare som värnar om sin personal i alla led. Vi säkerställer att varje anställd både har den kompetens som krävs för det aktuella uppdraget, att anställningsvillkoren är goda samt att varje individ ges de allra bästa förutsättningarna för att trivas och utvecklas.
Vi ser oss själva som ett lag där varje spelare har en nyckelposition – och vi har väldigt kul tillsammans! De som jobbar ute på fältet är de som lär känna er verksamhet bäst, och de rapporterar direkt om eventuella utmaningar de lägger märke till, och ger förslag på förbättringspunkter. På så vis arbetar vi kontinuerligt med att leverera högsta möjliga kvalitet för er som kund – inklusive era besökare och medarbetare.
Hör av dig till oss!
Har du någon fråga? Är du i behov av facility services för ditt företag eller vill du veta mer om oss eller våra tjänster? Du är välkommen att kontakta oss antingen via telefon, epost eller genom att använda vårt kontaktformulär nedan.
Telefon: 010-177 59 00. Öppettider: Vardagar 08.00-16.00
E-postadress: bfs@bredablickgruppen.se